Здравейте мили приятели, в този материал ще ви дадем някои насоки как да окажете помощ на вашия пациент когато се наложи да му помогнете да се изправи и да походи.
Защо движението е от голяма важност?
Причината тази задача да е така важна, е защото когато нашите пациенти са на по-напреднала възраст те не винаги могат да се справят самички с ходенето и това може да доведе до обездвижване.
Обездвижването от своя страна може да доведе до отоци в крайниците, синини и др.
Препоръчително е човек да се движи и за да се поддържа кръвообръщенето му.
Как да окажете помощ на вашите пациенти при ходене, стъпка по стъпка:
Първото нещо, което ще направим е да почукаме на вратата и да се представим.
Това е част от нашите общи практики.
„Здравейте г-н …., аз съм …., какво ще кажете да се раздвижим малко?
Те са възрастни хора и ходенето им представлява доста голяма трудност, затова предпочитат да го избягват.
Какво да направя, ако моят клиент не иска да ходи?
„Г-н/жо …, не искате да ходите днес, но знаете ли , ако станете сега и дойдете с мен, можем да се разходим до кухнята, а там съм ви подготвила една малка изненада, която вие обожавате!“
Видяхте ли какво направихме току-що?
Променихме мнението на клиента и го окуражихме, така че да иска да ходи
Сега нашият пациент реши, че той с удоволствие ще се разходи до кухната.
Вметка: Ако клиентът просто продължава да отказва, не трябва да настояваме.
След като вече сме го убедили да се разходи, е време да му помогнем да се изправи, ето как става това:
Клиент седнал в инвалидна количка:
Стъпка 1: Първото нещо, което да направите, е да се уверите, че столът е застопорен.
Сега, след като столът е стабилен, ще кажем на пациента, че ще направим няколко крачки до кухнята.
Защо е важно винаги да казваме на нашите пациенти до къде ще се разходим с тях?
Много е важно винаги да обясняваме на нашите пациенти къде отиваме и коя е крайната ни цел, защото те трудно се стимулират, ако чуят, че просто отивате да се разхождате ей така.
„Ще ходим до пощенската кутия, ще ходим до другата страна на леглото. и др.“
Хубаво е винаги да има някакъв стимул за тях, както посочихме в примера с кухнята „Ще имате изненада там!“
Така, че още веднъж, уверете се, че им казвате коя е крайната точка.
Стъпка 2: След това помолете пациента да се наведе напред.
„Г-н/жо … може ли да се наведете малко напред?“
Добре е да подхождаме внимателно към пациентите ни и да внимаваме да не нараним техните чувства, защото са доста деликатни и трудно приемат новото си положение, а именно нуждата от чужда помощ.
Покажете им, че просто имат нужда от асистиране при изправянето им.
И така, ако инвалидният стол има поставки за крака, обезопасете краката на пациента първо и след това преместете поставките. Не го разбирам това
Направете същото и от другата страна.
Стъпка 3: Следващото нещо, което ще направите, след като сте помолили пациента ви да се премести напред в стола, е да го накарате да се изправи с помощта на ръцете си, използвайки за упора подлакътниците на стола, защото, не забравяйте, това са подвижни хора, те просто имат нужда от помощ при ходене!
„Г-н/жо … може ли да се повдигнете с помощта на подлакътниците на стола и аз ще Ви помогна да станете.“
Сега помолете пациента ви да сложи ръцете си върху подлакътниците на стола.
След това трябва да го накарате да се повдигне в изправена позиция на 90 градуса.
За финал, когато се изправи, го хванете отзад за талията, а с другата ви ръка го хванете за неговара ръка.
И сега вече ходим с пациента до кухнатя, банята и т.н…
„О, г-н/жо …, справяте се толкова добре. Много се гордея с Вас!“
„Как се чувствате?“
Препоръчваме ви да питате пациентите ви постоянно как се чувстват, те ще го оценят.
След като свършите с разходката, върнете вашия пациент отново в началната му позиция.
„Много добре, г-н/жо …, справихте се чудесно днес.“
Как да върнем обратно в инвалидния стол нашия клиент, стъпка по стъпка:
Стъпка 1: Завъртете пациента,докато опре стола със задната част на краката си.
Стъпка 2: След това го помолете да седне бавно, да усети подлакътниците на стола и за финал бавно да се облегне, докато усети облегалката на стола.
„Как се чувствате?Справихте се чудесно днес!“
Последната ни задача е да се уверим, че пациентът е облечен, завит, чувства се удобно и е в безопасност.
След като върнете пациента обратно в стола, спуснете поставката за крака и поставете краката на пациента в нея за негова безопасност, също така се уверете, че спирачките на количката са свалени.
И така, след като сме приключили с всичко това, нашата задача е изпълнена отлично.
Финал
Драги приятели, надяваме се този материал да ви е бил полезен, постарали сме се всичко да е взето от практиката и да ви олесни максимално.
Ако не сте съгласни с нещо или искате да получите отговор на въпрос, може да оставите коментар под статията и ние ще ви отговорим с радост!
Хубав ден и поздрави от Юро Персонал Сервиз
Кандидатствайте за работа като болногледач!
Ако търсите работа като болногледач или домашен помощник, може да ни потърсите на следните телефони, за повече информаиция: +359 2 49 49 260.
Също така ако желаете, може да ни изпратите и Вашата автобиография на info@sofiapflege.bg или като попълните формата по-долу!